Saturday, May 30, 2009

Tempat2 kesukaan (Part 1)

BeSt PlaCeS in Penang.... (Part1)

Kali ini aku nk share bbrp tempat menarik di Penang yg aku suka sgt pergi. Tempat2 nih aku akan namakn kpd bbrp kategori.......


1) Best cafe to hang out:

pd aku Breeks adlh kafe terbest tuk hang out dgn member2. Interior yg ctk, menu yg menarik dn yg penting skali harga berbaloi. Muddy Choconya (mnmn coklat) mmg plg superb. Aku mmg suka coklat. Byk dh kafe/restoren aku pi & try mnmn coklat ttp smuanya xleh lwn Muddy Choco Breeks. Di Penang, Breeks ada di Queensbay Mall & di Gurney Plaza.


2) Jahitan terbaik n memuaskn:
aku mmg plg cerewet bab jhtn baju. Sbbnya aku pn leh menjahit bju. Cumanya semenjak aku dh kerja skrg plus mesin nenek aku pn dh rosak, aku kesuntukan masa nk jht baju sendr. Jd bl aku xde mood nk jht bju, aku antar ler ke kedai. Aku dh try bbrp tukang jht tp tukang jht nih plg best. Mr. Jazz nih ada butik dia sendr (Jazz Boutique, level 2, Summit Plaza, BM). Jhtn dia mmg sgt kemas. Dia mmg expert buat pkaian moden. So, x hairan la dia buka butik jhtn pengantin. Pelanggan utamanya mestilah org Melayu. Malah jhtn bju pengantin dia lbh baik dr tukang jht Melayu sendri. I'm not bias, but ini pujian tulus dr aku yg jg boleh menjht. Malah tuk wedding aku bln 10 nih pn aku minta dia jhtkan rekaan aku. Ape yg lbh pentg ialah, upah tempahan msh affordable......

K...cukuplh tuk entry topik nih...t aku sambg lg. To be continued......................

0 comments:

Post a Comment